Get Fit Now - Ask Me How

The Lumberjack Challenge.DK

Månedens produkt.




The Lumberjack Challenge.

Lumberjack træningen er sjov og spændende.

Her er der mulighed for at de store drenge og de stærke og seje piger kan få stillet deres konkurrence lyst.

Al træning er i skov og natur, og træningen er bygget op omkring den gode gamle skovhuggeres udfordrende arbejds betingelser.


Vidste du at Herbalife Nutrition leverer højt anerkendte produkter.

Om Danskernes Sundhed og kostvaner 2018!

4 ud af 10 sjusker med deres morgenmadsvaner!

         Men

Omkring 65% anser dog morgenmaden som dagens vigtigste måltid.

6 ud af 10 angiver manglende lyst til at spise som årsag til, at de ikke spiser morgenmad oftere!


Fakta

  • Sund kost forebygger livsstilssygdomme, fx overvægt, diabetes og hjerte- og karsygdomme

  • Spis grøntsager, vælg fuldkornsprodukter og magert kød.

  • Sluk tørsten i vand

  • Mættet fedt, søde sager og alkohol bør begrænses                                                                                  (Kilde: Sundhed.dk)


 


Kost, næringstoffer og immunforsvar!

Hvorfor skal vi spise en sund kost?

En sund og varieret kost danner grundstenene for kroppens næringsindtag og påvirker derfor kroppens velbefindende og funktioner.

Det er igennem kosten, at kroppen får energi og næringsstoffer der benyttes som byggesten til kroppens væv, organer og funktioner som immunforsvar, anti-oxidativt forsvar og hormonproduktion. 

En sund og fornuftig kost kan forebygge eller reducere overvægt, samt forebygge livsstilssygdomme, specielt hjerte- og karsygdomme.

En sund kost kan derfor bidrage til trivsel og energi i hverdagen, og derfor er det vigtigt for os alle, at vi spiser en sund kost.

Ved risikotilstande som diabetes, højt blodtryk og højt indhold af fedtstoffer i blodet er en sund kost speciel vigtig, idet en uhensigtsmæssig kost og livsstil hurtigt kan forværre tilstandene.  

Kaloriebehov

Forenklet kan det siges, at det daglige kaloriebehov (energibehov) er 30 kcal per kg kropsvægt hos normalvægtige, hvis du har et normalt aktivitetsniveau.

Hvis du vejer 70 kg, er dagsbehovet 70 x 30 = 2.100 kcal.

Ved BMI (body mass index) over 30, er det daglige kaloriebehov typisk lavere, idet det daglige kaloriebehov er omkring  25 kcal per kg kropsvægt.

Hvis du har et BMI over 30 og vejer 110 kg, kan dagsbehovet derfor være 110 x 25 = 2.750 kcal.

Ønsker du at regulere din vægt, skal du enten, øge det antal kalorier du spiser (for at tage på i vægt), eller reducere det antal kalorier du spiser (for at tabe dig).

Hvis du ønsker at tabe dig, kan kalorieindtaget reduceres med ca. 500 kcal om dagen. Det vil give et vægttab på omkring 1/2 kg om ugen.

Samtidig bør du være mere fysisk aktiv for at fastholde vægttabet og for at beskytte og styrke din muskulatur. 

Kostråd

Fødevarestyrelsen har udarbejdet De officielle kostråd, som du anbefales at leve op til. De officielle kostråd danner rammen om den sunde kost.

 De 10 kostråd er: 

  • Spis varieret, ikke for meget og vær fysisk aktiv

  • Spis frugt og mange grøntsager

  • Spis mere fisk

  • Vælg fuldkorn

  • Vælg magert kød og kødpålæg

  • Vælg magre mejeriprodukter

  • Spis mindre mættet fedt

  • Spis mad med mindre salt

  • Spis mindre sukker

  • Drik vand   

En sund kost handler om enkle forbedringer af dagskosten, fx at spise en varieret kost der mætter. En god afbalanceret kost er hverken fanatisk eller restriktiv, men kan indeholde lidt af alt.

Spis mest af det der mætter, og mindre af det der ikke mætter.

                                  (kilde: Sundhed.DK)


 


Skriv en besked til dine Selvstændige Herbalife Coaches: Torben & Hanne Andersen.


Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk